Chip Tuning is het wijzigen of wijzigen van een uitwisbare geprogrammeerde lees alleen geheugenchip op de elektronische besturingskaart van een automobiel of een ander auto-computersysteem om betere prestaties te bereiken, of het nu beter is met een betere kilometerreinigers, of verhoogde kracht. De elektronische chips die deze functies uitvoeren, worden meestal vervaardigd door bedrijven zoals Motorola, Nissan en Sony. Bovendien zijn ook een verscheidenheid aan aftermarket-accessoire-apparaten beschikbaar om dezelfde taken te bereiken. Leren Hoe een chip af te stemmen is eenvoudig en hangt voornamelijk af van het type chip dat wordt aangepast.
Een van de meest voorkomende chiptuningmethoden vervangt de OEM-software van een auto met een gloednieuwe software. De nieuwe chip kan veel beter presteren dan die is vervangen. Bovendien kunnen deze Aftermarket-accessoires extra taken uitvoeren waar het originele hardwaredeel geen toegang heeft tot. Dit zorgt voor meer aanpassingen van het voertuig evenals krachtiger en efficiëntere prestaties.
Het eerste ding om te doen bij het zoeken naar chip-afstemming is om te bepalen welke exacte elektronische besturingseenheden moeten worden vervangen. Deze besturingseenheden bepalen de manier waarop een chip uitvoert. De meeste afstemming van de aftermarket kunnen worden bereikt door de OE-eenheden te vervangen door identieke eenheden van een andere fabrikant. Dodge OE-motoren zijn bijvoorbeeld compatibel met Ford-motorblokken. Hetzelfde geldt voor paardenkrachtbeoordelingen.
Na het bepalen van welke elektronische besturingseenheden om te vervangen, is de volgende stap om een timingpoelie gereedschapsset te kopen. Deze timing katrolhulpmiddelen zijn nodig om elke individuele chip correct af te stemmen. Ze zijn ontworpen om te worden gebruikt met de specifieke chip die wordt aangepast. In de meeste gevallen omvat dit Ford en Dodge OE-motoren.
Bij het installeren van de chiptuning-tool is het het beste om een niveau te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat het mechanische ontwerp van de chip in evenwicht is en de juiste druk wordt toegepast op de chip tijdens het paringsproces. Dit helpt om de juiste prestaties en algehele efficiëntie van de auto te garanderen. Een niveau is ook belangrijk om chips te voorkomen die te groot zijn, van geïnstalleerd in een te klein gebied.
Zodra alle componenten van de chip zijn geïnstalleerd, is het tijd om door te gaan naar de motorbesturingseenheid. Dit wordt de motor afgestemd. Dit is waar de echte kracht van je auto vandaan komt en het is noodzakelijk om een goed elektronisch systeem te hebben om ervoor te zorgen dat alles in goede staat staat. Chip Tuning vereist een goede elektronische component als u goede prestaties uit uw voertuig krijgt.
De derde en laatste component die betrokken is bij chiptuning is een brandstofrendementcontrolepunt. Dit is zeer behulpzaam als het gaat om het verbeteren van de economie van de auto. Veel tuners plaatsen deze indicator in de transmissie. Niet alleen helpt het de motorcontrole-eenheid die een betere brandstofefficiëntie uitvoert, het zorgt er ook voor dat de auto beter gaskilometers wordt.
Het laatste deel omvat enkele elektronische en mechanische processen. Veel tuners gebruiken elektronische methoden om de motorchip-afstemming te besturen en af te stemmen. Sommige van deze mechanische methoden omvatten hydraulische timing, timing van variabele klep en verschillende andere methoden. Sommige moderne tuners gebruiken automatische transmissievloeistof als middel om de motor te beheersen. Het voordeel van het gebruik van automatische transmissievloeistof is dat het het brandstofverbruik verbetert. Het verbetert ook de prestaties van de motor en minimaliseert slijtage en scheur op de delen van de motor.
Er zijn verschillende manieren die kunnen worden gebruikt voor chiptuning. Veel mensen gebruiken elektronische methoden voor het doel. Een van deze manieren wordt scannen genoemd. Scannen wordt gebruikt om de toestand van een bepaalde auto te analyseren. Het wordt uitgevoerd door de paardenkracht, verplaatsing, compressie en andere relevante statistieken te meten. Deze metingen worden vervolgens omgezet in een elektronisch signaal waarmee een tuner de aanpassingen van de kleppen en andere elementen van de chiptuning kan besturen.
Een andere methode van chiptuning gebeurt via het inductiesysteem. Via deze methode wordt de lucht in de motor gedwongen wanneer het gaspedaal op het pedaal wordt gedrukt. Dit dwingt de lucht door de inductiebuis die is uitgerust met de componenten voor het detecteren van de juiste druk en temperatuur. Wanneer deze druk en temperatuur worden gedetecteerd, veroorzaken ze de verschillende componenten van het inductiesysteem om te activeren wat de lucht verder mogelijk maakt om de motorchip-afstemming in te voeren.
Bovendien gebruiken sommige tuners ook ontstekingstiming als middel om de chiptuning te verbeteren. Tijdens koud weer is de inlaatklep niet geopend omdat de lucht koud is en daardoor niet bijdraagt aan de optimale ontstekingstiming. Goede tuning kan deze situatie verbeteren door de inlaatklep enigszins te openen. Veel deskundigen ontmoedigen het gebruik van ontstekingstiming echter als middel om een betere brandstofefficiëntie te krijgen, omdat ze het tegenovergestelde effect op motoren kunnen hebben. Klik hier voor meer informatie Chipperformance |