Definitie: Kortingscodes zijn gepersonaliseerde of publiekelijk vrijgegeven kortingscodes die aan klanten worden aangeboden als aankoopprikkel die de prijs van een bestelling verlaagt. Kortingscodes kunnen voor e-commerce winkels een effectief middel zijn om shoppers aan te trekken en terugkerende klanten aan te moedigen. Bekijk hier de leukste aanbiedingen en kortingscodes.
Zeer weinig kopers verwachten de volle prijs te betalen voor producten en diensten wanneer ze online worden gekocht. Nu zoveel retailers nieuwe klantenkortingen en digitale kortingen aanbieden, bestaat er waarschijnlijk een kortingscode die van toepassing is op de volgende online aankoop.
Retailers voegen regelmatig kortingscodes en kortingen toe aan hun marketingstrategieën om de verkoopconversie te verhogen en de klantenbinding te vergroten.
Hoewel kortingen zeker aantrekkelijk zijn voor shoppers, kunnen digitale kortingsbonnen ook een succesvol middel zijn om een lijst met volgers en e-mailmarketing op sociale media uit te breiden of het gebruik van mobiele websites aan te moedigen.
Slimme online shoppers weten hoe ze kunnen profiteren van deals en kortingscodes gebruiken in combinatie met andere aanbiedingen en cashback-kortingen om de besparingen te maximaliseren. Voor retailers kan dit een minder winstgevende verkoop betekenen.
Maar marketeers breiden hun distributie van digitale kortingscodes steeds verder uit (nog eens 27% ten opzichte van vorig jaar en zullen waarschijnlijk blijven groeien) om te voldoen aan de vraag van consumenten die online en via hun mobiele apparaten winkelen.
Wat zijn digitale kortingscodes?
Digitale kortingscodes zijn kortingen en promoties die door retailers worden aangeboden aan huidige of potentiële klanten. Digitale kortingscodes zijn meestal bedoeld om een consument te verleiden een aankoop te doen op de website van de winkelier door een bepaald kortingspercentage, gratis verzending of een andere korting aan te bieden.
Hoewel hun doel in de eerste plaats hetzelfde is, zijn er een paar kleine verschillen tussen fysieke kortingscodes en digitale versies.
Fysieke kortingscodes zijn veel duurder om op te nemen in de marketingstrategie. Fysieke kortingscodes brengen print-, invoeg- en distributiekosten met zich mee, terwijl digitale kortingscodes kunnen worden verzonden per sms, e-mail en automatisch gegenereerde communicatie.
Digitale kortingscodes zijn ongelooflijk eenvoudig te verzenden, maar kunnen verdwalen in de zee van e-mails die de meeste nu dagelijks tegenkomen. |