Patrickstrijards.nl
Image default
Aanbiedingen

Voor beginners: 10 use-cases voor gedetailleerde targeting in Facebook-advertenties

Laten we het hebben over gedetailleerde targeting in Facebook-advertenties en kijken hoe u deze kunt gebruiken.

Brede targeting op Facebook-advertenties kunnen en moeten effectief zijn. Maar als u de drijfveren en belemmeringen van uw doelgroep kent en wilt experimenteren en iets nieuws wilt vinden, let dan op gedetailleerde targeting. Dit zijn verschillende opties voor aanpassing en segmentatie, en we zullen er vandaag over praten.

Een moment van theorie: over targeting met Facebook-advertenties

Ik wil u eraan herinneren dat u met targeting de doelgroep kunt selecteren waaraan u uw advertentie wilt laten zien. Of, omgekeerd, sluit mensen uit aan wie u geen advertenties wilt laten zien.

Gedetailleerde targeting is beschikbaar in het gedeelte ‘Doelgroep’ wanneer u een advertentiegroep maakt:

U kunt het publiek beperken op basis van demografische interesses, interesses en gedrag. Klik op “Bewerken” → “Weergeven” om aan de slag te gaan met gedetailleerde targeting:

1) Gericht op onderwijsinstellingen

“Demografische interesses” → “Onderwijs” → “Onderwijsinstellingen”.

Hier kun je advertenties laten zien aan studenten van specifieke onderwijsinstellingen. Het is handig voor degenen die souvenirs, kleding, enz. Maken met de symbolen van een bepaalde universiteit. Of, laten we zeggen, de eigenaren van cafés die in de buurt zijn.

2) Gericht op studenten

“Demografische interesses” → “Onderwijs” → “Jaren van de laatste cursus”.

Heel belangrijk, als u in de entertainmentindustrie werkt, kunt u advertenties laten zien aan degenen die een prom hebben

3) Gericht op mensen die onlangs zijn begonnen met daten

“Demografische interesses” → “Levensgebeurtenissen” → “In een nieuwe relatie.”

Zoals Charles-Joseph de Lin zei: “verliefd is het begin het mooiste.” Dit is een goed moment om reclame te maken voor geschenken, verrassingen (bijvoorbeeld dadels op het dak), bloemen en romantische uitstapjes voor uw publiek.

4) Richt u op liefhebbers die ver van elkaar verwijderd zijn

“Demografische interesses” → “Levensgebeurtenissen” → “In een langeafstandsrelatie”.

Stel dat u een luchtvaartmaatschappij bent en dat u nu goede kortingen krijgt op vluchten op Europa. Het is tijd om een ​​advertentie te lanceren en te zeggen dat je “een weekend weg kunt vliegen naar je geliefde voor slechts N duizend euro”.

5) Gericht op ouders van volwassen kinderen

“Demografische interesses →“ Ouders ”→“ Alle ouders ”→“ Ouders met volwassen kinderen (18-26 jaar oud) ”.

Ik denk dat ouders van peuters of kleuters vaak worden “achtervolgd” door advertenties voor speelgoed, kinderkleding, enzovoort.

Maar er is een publiek dat veel adverteerders vergeten: dit zijn ouders van wie de kinderen al volwassen zijn. Maar dit betekent niet dat u geen advertenties kunt weergeven die voor hen relevant zijn. Ik herinner me meteen de boodschap die een paar jaar geleden in de straten van Russische steden te zien was: “Wil je kleinkinderen? Koop een appartement voor uw kinderen! ” (reclame wordt bijvoorbeeld puur gegeven, creatief hangt af van uw onderwerp).

6) Gericht op een specifieke werkgever

“Demografische interesses” → “Werk” → “Werkgevers”.

Weet je nog het advies voor het schrijven van een cv in sommige slimme boeken? Dat klopt, individueel voor elke werkgever. Hier is een niet-triviale manier om uw droombaan te vinden: lanceer gerichte advertenties voor werknemers van de organisatie waarvoor u wilt werken. Natuurlijk is er geen garantie dat u daadwerkelijk een zitplaats krijgt, maar een creatieve aanpak wordt wellicht op prijs gesteld.

7) Gericht op vrienden van mensen die binnenkort jarig zijn

“Demografische interesses” → “Levensgebeurtenissen” → “Vrienden” → “Vrienden van mensen die over een week jarig zijn”.

U kunt uw advertentie gebruiken om aan te geven waar u een cadeau kunt vinden of om iets lekkers te bestellen. Of vertel het iemand die u zal helpen met het regelen van een onvergetelijke vakantie. Er zijn veel mogelijkheden.

8) Gericht op nieuwe technologieliefhebbers

Gedrag → Online acties → Early adopters van technologie.

Brengt u nieuwe gadgets, games en dat soort dingen uit? Facebook Ads nodigt u uit om advertenties weer te geven aan een publiek dat er hoogstwaarschijnlijk in geïnteresseerd is.

9) Richt u op forenzen in de voorsteden

Gedrag → Reizen → Forenzen in de voorsteden.

U bent bijvoorbeeld de eigenaar van een taxiservice. Je hebt redelijke prijzen en een degelijk loyaliteitsprogramma voor vaste klanten. Gefeliciteerd, je hebt je publiek gevonden 🙂 Het is tijd om een ​​advertentie te lanceren met de boodschap: “Moe van het vriezen bij een bushalte van -10 ° C, maar nog steeds geen bus? Bestel een taxi. ” U kunt dit publiek ook audioboeken, mobiele applicaties, kortom alles aanbieden dat de tijd op de weg helpt te doden.

10) gericht op degenen die vaak reizen

“Gedrag” → “Reizen” → “Frequente reizigers”.

Vliegtuigtickets, treinkaartjes, hotel- en hostelkamers, excursies … Als je in de reisbranche werkt, weet je precies wat je dit publiek te bieden hebt.

Bovendien

Dit is natuurlijk verre van een volledige lijst: we hebben slechts 10 mogelijke voorbeelden van het gebruik van gedetailleerde targeting overwogen, en er zijn er tientallen in Facebook-advertenties.

Als je weet wat je publiek leuk vindt, pas dan advertenties aan op basis van interesses:

Als je niet genoeg kant-en-klare opties hebt, begin dan met het invoeren van een sleutelzin in de zoekbalk en kijk wat Facebook-advertenties je te bieden hebben:

Vergeet niet dat u met gedetailleerde targeting niet alleen naar de gewenste doelgroep kunt zoeken, maar ook gebruikers kunt uitsluiten aan wie u geen advertenties wilt weergeven:

Zorg er bij het uitsluiten van gebruikers voor dat u ons non-discriminatiebeleid niet schendt.

Kies niet een te brede doelgroep – wees specifiek, hiervoor is gedetailleerde targeting gemaakt.

Maar ga niet naar het andere uiterste: richt u niet op een te beperkt publiek. Als je bijvoorbeeld interesses hebt gekruist met gedragspatronen, bedenk dan wat je hieruit kunt uitbreiden.

Resultaat

Gedetailleerde targeting in Facebook-advertenties is een kans om uw doelgroep te vinden en hen advertenties te laten zien die echt relevant zijn.

Maar vergeet niet dat u alle tests vakkundig moet benaderen: selecteer tientallen en honderden verschillende interesses, groepeer de targeting correct op advertentiegroepen en controleer de CPA handmatig door advertenties die niet de gewenste resultaten opleveren snel uit te schakelen.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

freelance wordpress designer

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html