Nederlanders staan bekend om hun liberalisme, en ik ben er trots op daar een van te zijn. En met dat in gedachten, denk ik dat als je meer wilt weten over een land, zijn levensstijl, mentaliteit en idealen, je moet begrijpen wat de mensen dagelijks doen en hoe ze denken. Om die reden ga ik bloggen over de huidverzorgingsgewoonten van Nederlanders. Ik weet zeker dat er dingen van hen (en andere Europeanen) te leren zijn als het gaat om huidverzorging. De Nederlandse huidverzorgingsmarkt zal naar verwachting zowel in waarde als in volume groeien in de periode 2015-2020. De categorie Gezichtsverzorging zal het grootste volumeaandeel hebben, terwijl de categorie Make-Up Remover naar verwachting de snelste groei zal laten zien in de periode 2015-2020. Drukke Nederlandse consumenten zijn op zoek naar producten die hun huidverzorgingsregime vereenvoudigen door hen tijd en moeite te besparen, zoals On-The-Go producten. Huidbleekmiddelen worden in Nederland vaker gebruikt door vrouwen dan door mannen. Dit komt omdat vrouwen meestal een jeugdig uiterlijk willen behouden en schade door de zon willen voorkomen. Nederland heeft een groot percentage mid-lifers, wat mogelijkheden biedt voor bedrijven om zich op dit deel van de bevolking te richten met antirimpelproducten, met name die welke fijne lijntjes en rimpels in het gezicht verminderen. Met een groeiend BBP per hoofd van de bevolking kunnen mensen het zich veroorloven meer geld uit te geven aan hoogwaardige cosmetische producten. Strenge Europese regelgeving biedt bedrijven kansen om innovatieve producten met nieuwe ingrediënten en technologieën op de markt te brengen. Dit kan resulteren in aanzienlijke groeikansen voor bedrijven die nieuwe producten in de industrie willen lanceren. Ik krijg vaak de vraag of er zoiets als Koreaanse huidverzorging bestaat in Nederland en of Nederlanders het wel of niet kopen. Het antwoord op beide vragen is ja, maar er zijn een aantal dingen die je moet weten voordat je er meteen induikt. Veel van mijn vrienden en familieleden zijn het afgelopen jaar Koreaanse huidverzorgingsproducten gaan gebruiken. Mensen beginnen zich nu echt te verdiepen in huidverzorging, terwijl het voorheen vooral om make-up ging. Er is de laatste tijd veel hype over K-beauty, dus ik besloot er wat onderzoek naar te doen en mijn bevindingen met jullie allemaal te delen! Wat zijn nu de verschillen tussen Koreaanse huidverzorging en Nederlandse huidverzorging? Ik wil er hier niet te veel over schrijven omdat ik een aparte blogpost over dit onderwerp wil maken, maar laat me jullie een paar tips geven: – Koreanen gebruiken meer BB creams (BB cream is niet zo populair in Nederland) – In Korea hebben ze verschillende soorten moisturisers die we in Nederland nog niet hebben – Ze hebben verschillende soorten toners – Ze gebruiken veel vaker maskers dan wij (persoonlijk ben ik hier dol op!) De korean skin care markt zal groeien naar een totale marktwaarde van 2,3 miljard euro in 2020, zo blijkt uit onderzoek van npd group. Het marktaandeel van koreaanse schoonheids- en huidverzorgingsproducten in Nederland bedraagt momenteel ongeveer 150 miljoen euro, wat naar verwachting zal stijgen tot 275 miljoen euro in 2022. Vanaf dit jaar worden koreaanse cosmetica en huidverzorgingsproducten voor het eerst opgenomen in de ecovis-importgegevens. Dit betekent dat er nu officiële cijfers over de invoer van koreaanse cosmetica beschikbaar zullen zijn. Tot nu toe waren er geen officiële cijfers over de invoer van Koreaanse schoonheidsproducten beschikbaar. |
https://kocosmo.nl/ |
